Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience. Pour nous conformer à la nouvelle directive sur la vie privée, nous devons demander votre consentement à l’utilisation de ces cookies. En savoir plus.
ESSAIS SUR LA SIGNIFICATION AU CINEMA
EAN : 9782252039045
Paru le : 14 nov. 2013
-
Livraison gratuite
en France sans minimum
de commande -
Manquants maintenus
en commande
automatiquement -
Un interlocuteur
unique pour toutes
vos commandes -
Toutes les licences
numériques du marché
au tarif éditeur -
Assistance téléphonique
personalisée sur le
numérique -
Service client
Du Lundi au vendredi
de 9h à 18h
- EAN13 : 9782252039045
- Collection : COLLECTION D'ES
- Editeur : Klincksieck
- Date Parution : 14 nov. 2013
- Disponibilite : Disponible
- Barème de remise : NS
- Nombre de pages : 448
- Format : 2.20 x 15.70 x 24.00 cm
- Poids : 700gr
- Interdit de retour : Retour interdit
-
Résumé :
Published originally in two volumes, Essais sur la signification au cinéma is the fundamental work on the history of cinematic thought written by Christian Metz (1931-1993).
Volume I (1968) marks the initial phase in Christian Metz' effort to found a semiological approach to the cinematic experience : he is the first author to consider both the modes of thought inspired by modern linguistics and the aesthetic tradition of thought on the concept of « cinematic language ».
Volume II (1972) completes those analyses, while recalling their origins. A first section consisting of articles written prior to 1968 (thus before the author's enterprise), describes how this new approach, still too often (and inaccurately) referred to today as « semiology », closely — and in a particularly unprecedented way — hinges upon prior knowledge of cinematic thought.
In a second section, through a set of self-critical breakthroughs and reversals, continuations and changes in direction, the reader will see the outline on this « second semiology » emerge that subsequently aroused the author's interest (excess, non-renunciation), and would later play a part in Le signifiant imaginaire [ The Imaginary Signifier] (1977).Christian Metz, the major theorist of the semiological approach to cinematic experience in France, was born in 1931. He has notably published Le Signifiant imaginaire.
- Biographie : Philosophe et germaniste, est professeur à l'université de Paris I (Panthéon-Sorbonne). Il enseigne l'esthétique à l'UFR d'Arts plastiques et sciences de l'art où il dirige le Centre de recherches en esthétique théorique et appliquée. Il est le directeur de la Collection d'esthétique chez Klincksieck.