ESSAIS SUR LA SIGNIFICATION AU CINEMA

Klincksieck - EAN : 9782252039045
METZ CHRISTIAN
Édition papier

EAN : 9782252039045

Paru le : 14 nov. 2013

45,00 € 42,65 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
  • Benefits Livraison gratuite
    en France sans minimum
    de commande
  • Benefits Manquants maintenus
    en commande
    automatiquement
  • Benefits Un interlocuteur
    unique pour toutes
    vos commandes
  • Benefits Toutes les licences
    numériques du marché
    au tarif éditeur
  • Benefits Assistance téléphonique
    personalisée sur le
    numérique
  • Benefits Service client
    Du Lundi au vendredi
    de 9h à 18h
  • EAN13 : 9782252039045
  • Collection : COLLECTION D'ES
  • Editeur : Klincksieck
  • Date Parution : 14 nov. 2013
  • Disponibilite : Disponible
  • Barème de remise : NS
  • Nombre de pages : 448
  • Format : 0.00 x 15.70 x 24.00 cm
  • Poids : 901gr
  • Interdit de retour : Retour interdit
  • Résumé :

    Published originally in two volumes, Essais sur la signification au cinéma is the fundamental work on the history of cinematic thought written by Christian Metz (1931-1993).
    Volume I (1968) marks the initial phase in Christian Metz' effort to found a semiological approach to the cinematic experience : he is the first author to consider both the modes of thought inspired by modern linguistics and the aesthetic tradition of thought on the concept of « cinematic language ».
    Volume II (1972) completes those analyses, while recalling their origins. A first section consisting of articles written prior to 1968 (thus before the author's enterprise), describes how this new approach, still too often (and inaccurately) referred to today as « semiology », closely — and in a particularly unprecedented way — hinges upon prior knowledge of cinematic thought.
    In a second section, through a set of self-critical breakthroughs and reversals, continuations and changes in direction, the reader will see the outline on this « second semiology » emerge that subsequently aroused the author's interest (excess, non-renunciation), and would later play a part in Le signifiant imaginaire [ The Imaginary Signifier] (1977).

    Christian Metz, the major theorist of the semiological approach to cinematic experience in France, was born in 1931. He has notably published Le Signifiant imaginaire.

  • Biographie : Linguiste, helléniste, germaniste, traducteur, professeur, spécialiste du jazz, théoricien du cinéma.
Haut de page
Copyright 2025 Cufay. Tous droits réservés.