ESSAIS SUR LA SIGNIFICATION AU CINEMA

Klincksieck - EAN : 9782252039045
METZ CHRISTIAN
Édition papier

EAN : 9782252039045

Paru le : 14 nov. 2013

37,50 € 35,55 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
  • Benefits Livraison gratuite
    en France sans minimum
    de commande
  • Benefits Manquants maintenus
    en commande
    automatiquement
  • Benefits Un interlocuteur
    unique pour toutes
    vos commandes
  • Benefits Toutes les licences
    numériques du marché
    au tarif éditeur
  • Benefits Assistance téléphonique
    personalisée sur le
    numérique
  • Benefits Service client
    Du Lundi au vendredi
    de 9h à 18h
  • EAN13 : 9782252039045
  • Collection : COLLECTION D'ES
  • Editeur : Klincksieck
  • Date Parution : 14 nov. 2013
  • Disponibilite : Disponible
  • Barème de remise : NS
  • Nombre de pages : 448
  • Format : 2.20 x 15.70 x 24.00 cm
  • Poids : 700gr
  • Interdit de retour : Retour interdit
  • Résumé :

    Published originally in two volumes, Essais sur la signification au cinéma is the fundamental work on the history of cinematic thought written by Christian Metz (1931-1993).
    Volume I (1968) marks the initial phase in Christian Metz' effort to found a semiological approach to the cinematic experience : he is the first author to consider both the modes of thought inspired by modern linguistics and the aesthetic tradition of thought on the concept of « cinematic language ».
    Volume II (1972) completes those analyses, while recalling their origins. A first section consisting of articles written prior to 1968 (thus before the author's enterprise), describes how this new approach, still too often (and inaccurately) referred to today as « semiology », closely — and in a particularly unprecedented way — hinges upon prior knowledge of cinematic thought.
    In a second section, through a set of self-critical breakthroughs and reversals, continuations and changes in direction, the reader will see the outline on this « second semiology » emerge that subsequently aroused the author's interest (excess, non-renunciation), and would later play a part in Le signifiant imaginaire [ The Imaginary Signifier] (1977).

    Christian Metz, the major theorist of the semiological approach to cinematic experience in France, was born in 1931. He has notably published Le Signifiant imaginaire.

  • Biographie : Philosophe et germaniste, est professeur à l'université de Paris I (Panthéon-Sorbonne). Il enseigne l'esthétique à l'UFR d'Arts plastiques et sciences de l'art où il dirige le Centre de recherches en esthétique théorique et appliquée. Il est le directeur de la Collection d'esthétique chez Klincksieck.
Haut de page
Copyright 2024 Cufay. Tous droits réservés.