INTRODUCTION A UNE SOCIOLOGIE DU CINEMA

Klincksieck - EAN : 9782252039540
SORLIN PIERRE
Édition papier

EAN : 9782252039540

Paru le : 13 janv. 2015

25,50 € 24,17 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
  • Benefits Livraison gratuite
    en France sans minimum
    de commande
  • Benefits Manquants maintenus
    en commande
    automatiquement
  • Benefits Un interlocuteur
    unique pour toutes
    vos commandes
  • Benefits Toutes les licences
    numériques du marché
    au tarif éditeur
  • Benefits Assistance téléphonique
    personalisée sur le
    numérique
  • Benefits Service client
    Du Lundi au vendredi
    de 9h à 18h
  • EAN13 : 9782252039540
  • Collection : COLLECTION D'ES
  • Editeur : Klincksieck
  • Date Parution : 13 janv. 2015
  • Disponibilite : Disponible
  • Barème de remise : NS
  • Nombre de pages : 248
  • Format : 1.30 x 16.00 x 24.00 cm
  • Poids : 415gr
  • Interdit de retour : Retour interdit
  • Résumé :

    How did films – this collection of moving pictures destined for amateur photographers – turn, in the 20th century, into a universal spectacle produced on an international scale and distributed to people of every social strata? How did it survive competition from other forms of entertainment and how did it become, on social networks and the Internet, both a model and an inexhaustible source of images? This book takes stock of the cinema's influence as a social phenomenon, explores the challenges posed by a sociological analysis of films, discusses the complementary relationship between film producers and viewers and shows how motion picture productions as a whole have created a screen world at once spatial, temporal and tangible, laying the groundwork for a screen-driven society led by televisions, computers, tablets and mobile phones.
    (revision of the work published in 1977 by Aubier-Montaigne)

    Pierre Sorlin, born in 1933, is Professor Emeritus at the Sorbonne and a Fellow of the Institute of Contemporary History in Bologna. He has directed documentary and historical films on the French Revolution, the Dreyfus Affair, and the Popular Front. Noteworthy among his published books on the cinema still available in bookstores is the reference work Esthétique de l'audiovisuel (Armand Colin, 2005), as well as L'avventura, Michelangelo Antonioni, 1960 (Aléas, 2010).

  • Biographie : Philosophe et germaniste, est professeur à l'université de Paris I (Panthéon-Sorbonne). Il enseigne l'esthétique à l'UFR d'Arts plastiques et sciences de l'art où il dirige le Centre de recherches en esthétique théorique et appliquée. Il est le directeur de la Collection d'esthétique chez Klincksieck.
Haut de page
Copyright 2024 Cufay. Tous droits réservés.