Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience. Pour nous conformer à la nouvelle directive sur la vie privée, nous devons demander votre consentement à l’utilisation de ces cookies. En savoir plus.
Designing Orientation
Braun - EAN : 9783037682395
Édition papier
EAN : 9783037682395
Paru le : 19 nov. 2020
39,90 €
37,82 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
-
Livraison gratuite
en France sans minimum
de commande -
Manquants maintenus
en commande
automatiquement -
Un interlocuteur
unique pour toutes
vos commandes -
Toutes les licences
numériques du marché
au tarif éditeur -
Assistance téléphonique
personalisée sur le
numérique -
Service client
Du Lundi au vendredi
de 9h à 18h
- EAN13 : 9783037682395
- Réf. éditeur : 098238
- Editeur : Braun
- Date Parution : 19 nov. 2020
- Disponibilite : Disponible
- Barème de remise : NS
- Nombre de pages : 192
- Format : H:285 mm L:245 mm E:20 mm
- Poids : 1.166kg
-
Résumé :
The purpose and primary function of wayfinding and signage design is to provide spatial orientation as quickly and clearly as possible. Respective concepts and systems can be designed for individual buildings, for example corporate headquarters, museums or hospitals, for areas such as a university campus or distinct municipal district, or for entire systems like a city's public transport. In addition to communicating direction, the interplay of typography, pictograms, materials, colors and shapes in these systems also delineates a particular identity of the location.
On the basis of international realizations this title shows the range of different approaches and implementation possibilities of environmental graphics. No matter what kind of spatial context, the focus is always on visual communication that is understandable for every user. This volume is an indispensable reference work for anyone involved in communication, as well as for architects, interior designers, graphic designers, and indeed creative minds of any sectors.