Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience. Pour nous conformer à la nouvelle directive sur la vie privée, nous devons demander votre consentement à l’utilisation de ces cookies. En savoir plus.
Green Design - Volume 2
EAN : 9783037681510
Paru le : 31 oct. 2013
-
Livraison gratuite
en France sans minimum
de commande -
Manquants maintenus
en commande
automatiquement -
Un interlocuteur
unique pour toutes
vos commandes -
Toutes les licences
numériques du marché
au tarif éditeur -
Assistance téléphonique
personalisée sur le
numérique -
Service client
Du Lundi au vendredi
de 9h à 18h
- EAN13 : 9783037681510
- Réf. éditeur : G00972
- Editeur : Braun
- Date Parution : 31 oct. 2013
- Disponibilite : Disponible
- Barème de remise : NS
- Format : H:295 mm L:220 mm E:25 mm
- Poids : 1.452kg
- Interdit de retour : Retour interdit
-
Résumé :
Elegant, innovative, or extravagant design can hardly exist on its own today as the eco-friendly and sustainable design of products has become a main selling point - especially where one is prepared to pay a little more for the design. That principle also applies to specific products in terms of their manufacturing, for example if they are resource sparing, their use, e.g. if they are low-emission, and finally their disposal, e.g. if they are compostable.
Green Design, Vol. 2 shows the most varied strategies of environmentally compatible design. The selection of products covers a wide range of areas of modern life. Especially notable are the recycling of unusual materials, fair production and fair trade, low-energy use, and finally the principle of conversion instead of disposal.