Icons of Modern Art

Gallimard - EAN : 9782072696435
BALDASSARI ANNE
Édition papier

EAN : 9782072696435

Paru le : 4 nov. 2016

49,90 € 47,30 €
Epuisé
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Manquant sans date
Notre engagement qualité
  • Benefits Livraison gratuite
    en France sans minimum
    de commande
  • Benefits Manquants maintenus
    en commande
    automatiquement
  • Benefits Un interlocuteur
    unique pour toutes
    vos commandes
  • Benefits Toutes les licences
    numériques du marché
    au tarif éditeur
  • Benefits Assistance téléphonique
    personalisée sur le
    numérique
  • Benefits Service client
    Du Lundi au vendredi
    de 9h à 18h
  • EAN13 : 9782072696435
  • Réf. éditeur : G00004
  • Collection : LIVRES D'ART
  • Editeur : Gallimard
  • Date Parution : 4 nov. 2016
  • Disponibilite : Manque sans date
  • Barème de remise : NS
  • Nombre de pages : 478
  • Format : H:310 mm L:285 mm E:50 mm
  • Poids : 3.262kg
  • Résumé : The Fondation Louis Vuitton's unprecedented exhibition brings together one hundred and thirty masterpieces, among the most iconic of the collection created in Moscow by the great Russian art patron, Sergei Shchukin. From Le Déjeuner sur l'herbe (1866) by Claude Monet, the hieratic Mardi gras (1888-90) by Paul Cézanne, Paul Gauguin's Tahitian odalisque Eh quoi, tu es jalouse ? (1892), the luminescent panel L'Atelier du peintre (1911) by Henri Matisse, to conclude with Pablo Picasso's Trois femmes (1908) and the collage Compotier, grappe de raisin, poire coupée (1914), the magnificence of Shchukin's collection is most fittingly exhibited here. Extended by a group of sorne thirty major works from the Russian avant-gardes, including Counter Relief (1916) by Vladimir Tatlin, Green Stripe (1917) by Olga Rozanova, and Kazimir Malevich's monochrome painting, Black Suprematie Square (1929), Icons of Modern Art covers the extreme breadth of this journey through nineteenth- and twentieth-century creation. The presentation of these exceptional works, where our collective gaze cornes together, constitutes an exemplary "painting lesson."
Haut de page
Copyright 2024 Cufay. Tous droits réservés.