Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience. Pour nous conformer à la nouvelle directive sur la vie privée, nous devons demander votre consentement à l’utilisation de ces cookies. En savoir plus.
Returning to Benjamin
EAN : 9781913620912
Édition papier
EAN : 9781913620912
Paru le : 13 oct. 2022
10,00 €
9,48 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
-
Livraison gratuite
en France sans minimum
de commande -
Manquants maintenus
en commande
automatiquement -
Un interlocuteur
unique pour toutes
vos commandes -
Toutes les licences
numériques du marché
au tarif éditeur -
Assistance téléphonique
personalisée sur le
numérique -
Service client
Du Lundi au vendredi
de 9h à 18h
- EAN13 : 9781913620912
- Date Parution : 13 oct. 2022
- Disponibilite : Disponible
- Barème de remise : NS
- Nombre de pages : 40
- Format : H:125 mm L:190 mm
- Poids : 201gr
- Résumé : In the mid-1930s, Walter Benjamin posed the question of the relation of art to the dominant representational technology of his time: photography and film. To return to the artwork essay today in the spirit in which it was written is to ask the same question in respect of the hegemonic representational technology of our own time: the digital. Benjamin found that the medium of photography and film had dissolved the auratic quality of art. Digital technology has dissolved the very category of ‘medium’ itself.’ Walter Benjamin’s essay of cultural criticism ‘The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction’ has become a ‘classic’ text, one which resonated through the twentieth century and beyond. In this succinct and pointed new essay, the artist and writer Victor Burgin rereads Benjamin’s 1935 text, to elaborate a new argument contending that the camera today is profoundly imbricated in that which is not visible.