Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience. Pour nous conformer à la nouvelle directive sur la vie privée, nous devons demander votre consentement à l’utilisation de ces cookies. En savoir plus.
The Image of Africa in the International News of Selected Nigerian Newspapers
EAN : 9783962031251
Édition papier
EAN : 9783962031251
Paru le : 9 juil. 2020
48,30 €
45,78 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
-
Livraison gratuite
en France sans minimum
de commande -
Manquants maintenus
en commande
automatiquement -
Un interlocuteur
unique pour toutes
vos commandes -
Toutes les licences
numériques du marché
au tarif éditeur -
Assistance téléphonique
personalisée sur le
numérique -
Service client
Du Lundi au vendredi
de 9h à 18h
- EAN13 : 9783962031251
- Réf. éditeur : 250780
- Date Parution : 9 juil. 2020
- Disponibilite : Disponible
- Barème de remise : NS
- Nombre de pages : 192
- Format : H:230 mm L:155 mm E:12 mm
- Poids : 328gr
- Résumé : News flow studies have repeatedly documented negative coverage and under-reporting of Africa by western news media. However, scholars of international communication have basically ignored the coverage of Africa in African media. Therefore, this study examined the image of Africa as portrayed in the international news columns of the Nigerian newspapers in order to determine how African media represent the continent. The image of Africa in the Nigerian newspaper as that of a politically unstable, conflict ridden and economically backward continent challenges popular assumptions about its portrayal in African newspapers. This has pedagogical and curricular implications for African communication schools. This study reinforces the arguments for redefining the concepts of news and news value in Africa.
- Biographie : Ebenezer Adebisi Olawuyi, Ph.D is a Senior Lecturer in Department of Communication and Language Arts, University of Ibadan, Nigeria. His research interest spans international communication with special focus on Africa, public relations, and China-Africa media relations.